Pacific Drilling kondigt reorganisatieplan aan gebaseerd op voorstel door Ad Hoc Groep van schuldeisers

LUXEMBURG--()--Pacific Drilling S.A. (OTC:PACDQ) (“Pacific Drilling of de “Vennootschap”) kondigde vandaag aan dat het een reorganisatieplan heeft opgesteld in zijn Chapter 11 faillissementsprocedure (het “Plan”) gebaseerd op het voorstel dat werd gepresenteerd aan het directiebestuur van de Vennootschap door een ad hoc groep van zijn verzekerde schuldeisers (collectief, de “Ad Hoc Groep”).

Conform het Plan verwacht de Vennootschap $1,5 miljard aan nieuw kapitaal op te halen, waarvan $1 miljard in een combinatie van eerste en tweede pandrecht “secured notes” en $500 miljoen eigen vermogen. Het Plan stelt voor om bezitters van de bestaande “senior secured notes” van de Vennootschap uit 2017 en een senior gewaarborgde termijnlening B te voorzien van (a) hun deel van 30,9% van het pro forma vermogen van de Vennootschap, dat aandeel wordt bestuurd door een schikking tussen aanhangers van het Plan en (b) rechten om hun aandeel van 51,2% van het pro forma eigen vermogen van de Vennootschap te kopen, dat ook wordt bestuurd door een schikking tussen aanhangers van het Plan, ingevolge een aanbod van 400 miljoen dollar aan rechten dat zal worden teruggestort door de Ad Hoc Groep. De Ad Hoc Groep zal ook toezeggen om 12,8% van het pro forma vermogen van de Vennootschap te kopen, door een privaatplaatsing van 100 miljoen dollar in aandelen. Daarbij, worden de senior gewaarborgde kredietfaciliteit en de doorlopende kredietfaciliteit van de Vennootschap volledig betaald. In het kader van het Plan zouden de bestaande houders van gewone aandelen in Pacific Drilling geen herstel ontvangen.

Het Plan werd ontwikkeld tijdens een uitgebreide mediation discussie tussen het directiebestuur van de Vennootschap en zijn aandeelhouders. Het Plan zal de balans van de Vennootschap versterken, door zijn invloed te verminderen en een significante hoeveelheid aan nieuw kapitaal te leveren. Bij vervolmaking van het Plan, zal de financiële positie van Pacific Drilling sterk verbeteren, zodat de Vennootschap beter kan profiteren van zijn toegewijde, hoog-specifieke diepzee drilboten, in afwachting van een verbeterde markt voor offshore drildiensten.

Pacific Drilling S.A.
Investor Contact: