CA Ventures kondigt 2 nieuwe sleutelposities aan voor nieuwe uitbreiding in Europese huizenmarkt

Carlo Matta zal de uitbreiding van het Amerikaanse bedrijf in de Europese Unie overzien; Olaf Henschen is aangesteld als algemeen directeur in Nederland

CHICAGO--()--CA Ventures kondigde vandaag aan twee sleutelposities te hebben gevuld om de geplande investering van $500 miljoen van het Amerikaanse bedrijf in de Europese huizenmarkt te ondersteunen. Veteranen binnen de industrie die zich bij het bedrijf aansluiten omvat Carlo Matta, die de nieuwe Europese divisie van CA Ventures gebaseerd in Londen zal gaan leiden, en Olaf Henschen, die zal gaan werken als algemeen directeur voor ontwikkelingen in Nederland.

“Deze strategische nieuwe medewerkers, die beiden speciaal zijn gekozen voor hun extensieve ervaring op de internationale markt, zullen de groei van onze Europese divisie versnellen terwijl we ontwikkelingsmogelijkheden blijven identificeren ontoereikend bediende markten,” zei Tom Scott, CEO van CA Ventures. “Met tientallen jaren aan ervaring tussen hen, kunnen Carlo en Olaf ons voorzien van hyper-lokale inzichten en relaties die nodig zijn om verder te bouwen op CA’s bestaande portfolio van studentbehuizing en huizen voor meerdere gezinnen van $4,5 miljard.”

De aanstelling komt een aantal maanden nadat CA Ventures, een leider in de Amerikaanse markt voor studentbehuizing, plannen aankondigde om uit te breiden in Europa. Specifiek, CA streeft er met name naar zowel goedgekeurde als niet-geconsolideerde regelingen voor ontwikkeling over te nemen, naast vastgelopen regelingen voor verkoop die een conversie naar huur overwegen. Terwijl het zijn portfolio laat groeien, zoekt het bedrijf naar joint venture partners en biedt het makelaarsstimulansen om nieuwe investeringskansen te werven. Specifieke markten voor studentbehuizing zullen een minimum inschrijving krijgen van 15.000, terwijl markten voor privéhuur een bevolking zullen krijgen van meer dan 200.000.

CA Ventures
Mimi Simon, (312) 267-4510