GTIS Partners LP verbreedt zakelijk model; kondigt lancering aan van Braziliaans infrastructuurplatform met plannen voor verticaal geïntegreerd team

Eduardo Klepacz, voormalig CEO van Cubico Brazil, aangetikt om hoofd te worden van GTIS’ Investering in Braziliaanse infrastructuur

Eerste investeringen beslaan groene energie, tech, telecom

NEW YORK--()--GTIS Partners LP (“GTIS”), een vastgoedvennootschap gebaseerd in New York, en met kantoren in São Paulo, San Francisco, Los Angeles, Atlanta, Parijs en München, kondigde vandaag zijn uitbreiding in investeringen naar Braziliaanse infrastructuur aan. Daarbij zei de vennootschap dat het Eduardo Klepacz, voormalig CEO van Cubico Brazil, een van de grootste generatoren van duurzame energie in het land, had aangesteld om het infrastructuur-investeringsteam van GTIS in São Paulo te leiden.

GTIS is één van de langstlevende, grootste investeerders van privaatvermogen in de Braziliaanse vastgoedsector, met een inzet van ongeveer $2,5 miljard aan eigen vermogen sinds 2005 in residentiële, kantoor-, hotel- en industriële/logistieke ontwikkelingen.

“De Braziliaanse economie is aan het herstellen, wat ervoor zorgt dat er een toenemende vraag is voor aanvullende infrastructuur,” zei Joshua Pristaw, senior algemeen directeur en co-hoofd van GTIS Brazilië. “Er is nu meer behoefte dan ooit in de recente geschiedenis voor macht, datacenters, breedband en andere infrastructuur-gerelateerde bronnen, maar Brazilië’s fiscale crisis verminderde het vermogen van de regering om in de bouw te investeren, waardoor er een mogelijkheid ontstaat voor investeringen van de privaatsector. Als we kijken naar onze bestaande relaties met technologie en telecombedrijven in onze zakelijke vastgoedactiviteiten, zijn wij van mening dat wij goed gepositioneerd zijn om de mogelijkheden van kritieke infrastructuur met deze tegenpartijen te onderzoeken.”

Water & Wall Group
Scott Sunshine, 212-625-2364