Takeda presenteert resultaten eerste kwartaal van boekjaar 2018

• Sterke start van de onderliggende omzet en winstgevendheid onder aanvoering van Growth Drivers en Opex-discipline
  • Gerapporteerde bedrijfswinst en winst per aandeel beïnvloed door grote transacties in het eerste kwartaal van boekjaar 2017:
    106,3 miljard yen eenmalige winst op de verkoop van Wako en 16,8 miljard yen uit de 2de tranche van producten verkocht aan Teva JV. Het bedrijfsresultaat exclusief deze posten bedroeg +37,5%.

OSAKA, Japan--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TOKYO:4502):

Onderliggende groei van de bedrijfsopbrengsten +6,4% met groei in alle regio’s

• De onderliggende omzet groeide met 6,4%, aangevoerd door Takeda’s Growth Drivers (Gastro-enterologie, Oncologie, Neurowetenschap en Opkomende markten), met een sterke groei van +11,8% ten opzichte van vorig jaar. De belangrijkste producten Entyvio (+34,1%) en Ninlaro (+43,3%) droegen in belangrijke mate bij tot de omzetgroei.
  • De onderliggende bedrijfsopbrengsten stegen in alle regio’s, met name in de V.S., dat een groei met dubbele cijfers liet zien, en Japan, dat groeide ondanks een prijsverlaging in april. Opkomende markten profiteerden van de terugkeer naar groei in China. (V.S. +14,1%, Japan +6,6%, Europa & Canada +2,0%, Opkomende markten +6,2%).
  • De gerapporteerde omzet groeide met +0,4%, waarbij de positieve bijdrage van Takeda’s Growth Drivers het negatieve effect van valuta (-0,5pp) en desinvesteringen (-5,6pp) compenseerde, voornamelijk de lang genoteerde producten die in mei 2017 aan de Teva JV werden verkocht.

Takashi Okubo, +81 (0)3-3278-2306
takeda.ir.contact@takeda.com