David H. Murdock voltooit Beleggingstransactie Dole Food Company met Total Produce, plc

WESTLAKE VILLAGE, Calif.--()--Dole Food Company heeft vandaag bekendgemaakt dat eigenaar David H. Murdock de verkoop heeft afgerond van een belang van 45% in Dole Food Company aan Total Produce, plc, de leidende Europese productiemaatschappij met hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Dit volgt op de goedkeuring van de transactie door de Europese Commissie (de “EG”).

“Ik ben enthousiast over de toekomst van Dole in onze relatie met Total Produce. Ze hebben een lange en succesvolle geschiedenis in de productindustrie, en ik heb er het volste vertrouwen in dat Dole als eerste productmerk in staat zal zijn om die expertise aan te boren in het uitbouwen van onze positie wereldwijd,” zei David Murdock. “Zowel Dole als Total Produce hebben een standaard van perfectie die de industrie leidt in innovatie, samen zullen we onze gezamenlijke missie van het leveren van de hoogste kwaliteit producten aan de wereld te bevorderen.”

Total Produce brengt sterk en deskundig leiderschap in de sector en produceert expertise. De organisatie onderscheidt zich van veel van haar concurrenten door haar lokale en wereldwijde infrastructuur en in het bijzonder de distributiecapaciteit en de aanwezigheid ter plaatse in belangrijke groeiregio’s over de hele wereld. Met deze investering verhoogt Dole haar groeivooruitzichten op lange termijn en haar vermogen om haar klanten verder te bedienen.

Dole Food Company, Inc.
William Goldfield, 818-874-4647