itslearning vinner stort anbud med 338 000 elever i Frankrike

Regionen Pays de la Loire signerer kontrakt med itslearning

itslearning Learning Management Platform (Photo: Business Wire)

PARIS--()--Pays de la Loire har valgt itslearning som læringsplattformleverandør for sine offentlige og private ungdoms- og videregående skoler. Plattformen vil bli implementert på over 600 skoler og vil tas i bruk av 338 000 elever innen september 2018.

itslearning ble valgt av e-lyco 3, som er en gruppe bestående av:

• Regionen Pays de la Loire
  • Académie de Nantes
  • Département de Loire-Atlantique
  • Département de Maine-et-Loire
  • Département de la Mayenne
  • Département de la Sarthe
  • Département de la Vendée

Deres mål var å finne en plattform som ville støtte pedagogiske strategier, øke digital bruk og bidra til å samle utdanningsmiljøet. e-lyco 3 roser itslearning for å være en innovativ plattform som tilbyr helt ny funksjonalitet som 360 graders rapporter, medelevvurdering og læringsstier. Lærere, elever og foresatte i Pays de la Loire vil kunne ta i bruk den nye plattformen, som de kaller «e-lyco», til skolestart høsten 2018.

Administrerende direktør Alain Ecuvillon i itslearning Frankrike uttaler: «Det faktum at e-lyco 3 valgte itslearning betyr mye for oss. Det viser at vi er i front på utvikling av innovative læringsplattformer. Vi er stolte av å innvie Pays de la Loire i familien vår, som allerede omfatter skoler på Korsika og i Normandie.

Du finner mer informasjon i dette blogginnlegget.

Om itslearning

itslearning ble etablert i 1999 og har hovedkvarter i Bergen. Selskapet har mer enn 7 millioner brukere over hele verden. Les mer på itslearning.com/no.

Nickel Communications
Charlotte Andrist, 770-310-5244