Banyan Biomarkers kondigt publicatie aan van de resultaten van ALERT-TBI klinische studies in The Lancet Neurology

Een recente studie evalueerde het nut van Banyan BTI™, een kenmerkend bloedonderzoek, om de behoefte aan een CT scan bij patiënten met een veronderstelde milde TBI of hersenschudding uit te sluiten, die in een noodsituatie binnen 12 uur na hoofdverwonding voorstellen.

SAN DIEGO--()--Banyan Biomarkers, Inc., een pionier in de ontwikkeling van biomarkers voor traumatisch hersenletsel (TBI), kondigde vandaag de publicatie aan van de ALERT-TBI-studie, een internationale, multicentrische klinische studie waarbij gebruik wordt gemaakt van de Banyan Brain Trauma Indicator® (Banyan BTI™). De Banyan BTI is een diagnostisch bloedonderzoek waarmee bij patiënten van 18 jaar en ouder met een vermoeden van TBI de noodzaak van een CT-scan van het hoofd wordt uitgesloten. De resultaten, gepubliceerd in The Lancet Neurology, ondersteunen de klinische rol van de biomarkertest voor het uitsluiten van de noodzaak van een hoofd CT-scan onder de spoedgevallendienst TBI patiënten die normaal gesproken een hoofd CT-scan zouden krijgen.

Tony Grover
Vice President of Business Development
Banyan Biomarkers, Inc.
tgrover@banyanbio.com
Jessica Yingling, Ph.D.
President
Little Dog Communications Inc.
jessica@litldog.com

Tony Grover
Vice President of Business Development
Banyan Biomarkers, Inc.
tgrover@banyanbio.com
Jessica Yingling, Ph.D.
President
Little Dog Communications Inc.
jessica@litldog.com