Toshiba Memory Corporation begint met de bouw van de eerste productiefaciliteit in Kitakami City in de prefectuur Iwate

Artist's impression of the new fab (K1) (Graphic: Business Wire)

KITAKAMI, Japan--()--Toshiba Memory Corporation, de wereldleider op het gebied van geheugenoplossingen, heeft vandaag een baanbrekende ceremonie gehouden voor de eerste faciliteit voor de fabricage van halfgeleiders (fab), K1 genaamd, in Kitakami, prefectuur Iwate, in het noordoosten van Japan. Bij de voltooiing in het najaar van 2019, zal de faciliteit een van de meest geavanceerde productie-activiteiten in de wereld, gewijd aan de productie van 3D-flashgeheugen.

Het Toshiba-geheugen blijft technologieën in het flashgeheugen ontwikkelen. Het bedrijf loopt nu voorop met de vooruitgang in zijn BiCS FLASH™, zijn eigen 3D-flashgeheugen.

De vraag naar 3D-flashgeheugen neemt aanzienlijk toe als gevolg van de snel groeiende vraag naar bedrijfsservers, datacenters en smartphones. Toshiba memory verwacht een aanhoudend sterke groei op de middellange en lange termijn. De nieuwe faciliteit zal een belangrijke bijdrage leveren aan het concurrentievermogen van de bedrijven in samenwerking met de Yokkaichi-activiteiten.

Toshiba Memory Corporation
Kota Yamaji, +81-3-3457-3473