STATS kiest Dr. Helen Sun, voormalig CTO bij JPMorgan Chase Commercieel Bankieren Divisie, om technologiezaken STATS te leiden

Sun werd onlangs erkend in Crain’s Tech 50 2018 en kreeg de Chicago Business Journal “50 Women of Influence” award in 2015

CHICAGO--()--Vandaag heeft STATS, wereldwijd koploper in sportdata en inlichtingen, zijn raad van bestuur vergroot met de toevoeging van Dr. Helen Sun als Chief Technology Officer. Sun zal de product, ontwerp, artificial intelligence en dataproductie teams van STATS leiden tijdens het ontwikkelen van de volgende generatie producten en diensten die de prestatie en ervaring van sport zal transformeren.

Sun sluit zich aan bij STATS, na haar recente positie als Chief Technology Officer bij de Commercial Banking divisie van JPMorgan Chase. Sun heeft een bewezen cv als technologiestrateeg en opinieleider die meer dan 22 jaar aan ervaring beslaat, en heeft rollen vervuld als Vice President van Cloud Computing, Information Management en Architecture bij Motorola Solutions; Senior Director van Global Enterprise Architecture bij Salesforce; en Director of Enterprise Architecture bij Oracle.

“Helen is een leider als het aankomt op het transformeren van organisaties door middel van innovatieve oplossingen, en ze zal een drijvende kracht zijn in het verder opbouwen van onze reputatie als de koploper in sporttechnologie,” zei Carl Mergele, bestuursvoorzitter bij STATS. “De diepte van Helen’s kennis en ervaring maken haar perfect voor deze rol nu we nieuwe producten aanleveren die worden aangedreven door optimale artificial intelligence en machine learning. We zijn enthousiast om een technologie-expert van Helen’s kaliber in ons team te hebben.”

STATS
Reed Findlay, +1 847-583-2642