Moody's Analytics lanceert nieuw model van het Global Economy and Collaborative Forecasting Platform

Analytici van Moody's gebruiken het model voor nieuwe onderzoeksreeksen waarin verbanden worden onderzocht tussen mondiale handelsstromen, migratie, financiële markten, grondstoffenprijzen en buitenlandse investeringen.

NEW YORK--()--Moody's Analytics, een toonaangevend financieel informatiebedrijf, kondigt met genoegen de lancering aan van zijn nieuwe Global Macroeconomic Model. Het model voorspelt meer dan 10 000 wereldwijd met elkaar verbonden economische en financiële tijdreeksen die samen 95% van de mondiale economische activiteit vertegenwoordigen. Het model wordt geleverd via het webgebaseerde platform van Scenario Studio, een innovatie van Moody's Analytics die realtime interactieve samenwerking in economische scenario's of voorspellingen tussen meerdere gelijktijdige gebruikers mogelijk maakt.

Moody’s Analytics Communications
Katerina Soumilova, 001.212.553.1177