Ontex: Kennisgeving Transparantieverklaring

Openbaarmaking in overeenstemming met de vereisten van artikel 14 van de Wet van 2 mei 2007

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (“Ontex”) maakt de kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die zij heeft ontvangen, openbaar overeenkomstig de Belgische wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde vennootschappen.

Op 18 juli 2018, hebben Black Creek Investment Management Inc. Ontex ervan in kennis gesteld dat hun stemrechten als gevolg van de verkoop van aandelen onder de drempel van 3,00% van alle stemrechten in Ontex zijn gekomen.

Op 19 juli 2018, hebben Harris Associates LP Ontex ervan in kennis gesteld dat hun stemrechten als gevolg van de verkoop van aandelen onder de drempel van 5,00% van alle stemrechten in Ontex zijn gekomen.

Overeenkomstig haar verplichting publiceert Ontex de inhoud van de door haar ontvangen kennisgeving.

Datum kennisgevingen: 18 en 19 juli 2018

Datum drempeloverschrijding: 16 en 11 juli 2018

Overschreden drempel: 3,00% en 5,00%

Kennisgevingen door:

Black Creek Investment Management Inc.   123 Front Street West, Suite 1200, Toronto, Ontario, Canada, M5J 2M2
Harris Associates LP 1209 N Orange St, Wilmington, Delaware 19801, VS.

Noemer op datum kennisgeving: 82.347.218 aandelen

Stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten:

Kennisgeving door Black Creek Investment Management Inc.

(A) Stemrechten   Vorige kennisgeving   Na de transactie
# stemrechten #

Black Creek Investment Management Inc. 2.866.686 2.431.844 0 2,95% 0,00%
TOTAAL   2.431.844 0 2,95% 0,00%

(B) Equivalente financiële instrumenten Na de transactie

equivalente

financiële instrumenten

Aard

financieel

instrument

Vervaldatum   Uitoefening speriode of -datum   Aantal stemrechten die kunnen verworven worden als het instrument uitgeoefend wordt   % stemrechten   Afwikkeling

TOTAAL       0 0,00%

Aantal stemrechten Percentage stemrechten
TOTAAL (A + B) 2.431.844 2,95%

Keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt gehouden:

Black Creek Investment Management Inc. is geen gecontroleerde onderneming.

Overige opmerkingen

Black Creek Investment Management Inc. treedt op als discretionair vermogensbeheerder en houdt voor rekening van haar klanten stemrechten verbonden aan aandelen. De meldingsverplichting is ontstaan door het feit dat de stemrechten aangehouden door Black Creek Investment management Inc. onder de drempel van 3% is gekomen. Black Creek Investment Management Inc. kan de stemrechten uitoefenen, zonder enige instructie van haar klanten.

Kennisgeving door Harris Associates LP

(A) Stemrechten   Vorige kennisgeving   Na de transactie
# stemrechten #

Harris Associates LP 4.233.300 4.116.500 0 5,00% 0,00%
TOTAAL   4.116.500 0 5,00% 0,00%

(B) Equivalente financiële instrumenten Na de transactie

equivalente

financiële instrumenten

Aard

financieel

instrument

TOTAAL       0 0,00%

Aantal stemrechten Percentage stemrechten
TOTAAL (A + B) 4.116.500 5,00%

Harris Associates L.P. ("" Harris "") is een onrechtstreekse 100% dochteronderneming van Natixis Investment Managers, L.P., een onrechtstreekse dochteronderneming van Natixis Investment Managers, een internationale groep voor activabeheer, gevestigd in Parijs, Frankrijk. Natixis Investment Managers is eigendom van Natixis, een Franse zakenbank met financiële dienstverlening. Natixis is hoofdzakelijk eigendom van BPCE, de op één na grootste bankgroep van Frankrijk. BPCE is eigendom van banken die twee autonome en complementaire retailbanknetwerken omvatten, bestaande uit de regionale spaarbanken van Caisse d'Epargne en de regionale coöperatieve banken van Banque Populaire.

Harris is een SEC geregistreerde beleggingsadviseur opgericht in de Verenigde Staten die namens haar klanten beleggingen doet, waaronder de Belgische belangen in kwestie. Harris belegt niet voor eigen rekening in Belgische effecten. Harris oefent stemrechten uit voor haar klanten onafhankelijk van haar directe en indirecte moederbedrijven, inclusief Natixis Investment Managers en haar andere dochterondernemingen.

Overige opmerkingen

Harris Associates LP is de aangewezen beleggingsbeheerder voor verschillende rekeningen, die in totaal de hierboven bekendgemaakte stemrechten hebben. Harris Associates LP mag de stemrechten uitoefenen in de afwezigheid van specifieke instructies van de betreffende instelling collectieve beleggingen. Deze kennisgeving dient om u te melden dat de stemrechten onder de transparantiedrempel van 5% zijn gekomen tot 4,9990% per 11 juli 2018.

Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die moeten worden gedaan overeenkomstig de Wet van 2 mei 2007, dienen te worden gestuurd naar: investorrelations@ontexglobal.com

Deze kennisgeving zal worden gepubliceerd op: http://www.ontexglobal.com/press-room

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 22 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index.

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex
VRAGEN VAN BELEGGERS