Emmaus Life Sciences kondigt de resultaten van fase-3 proef van Endari™ (L-Glutamine Oraal Poeder) bij sikkelcelziekte aan in New England Journal of Medicine

Resultaten laten een significante verbetering zien in deze maatregelen: lager mediaan aantal sikkelcelcrises, minder ziekenhuisopnames, lagere cumulatieve ziekenhuisdagen en lagere prevalentie van acuut coronair syndroom

TORRANCE, Californië--()--BEKIJK E-MEDIA KIT - Emmaus Life Sciences, Inc. (Emmaus) kondigde vandaag aan dat de New England Journal of Medicine (NEJM) de resultaten heeft gepubliceerd van een fase-3 klinische proef gedurende 48 weken van Endari™ (L-glutamine oraal poeder), dat de goedkeuring van de FDA in juli 2017 ondersteunt om het aantal acute complicaties van sikkelcelziekte in volwassen en pediatrische patiënten van 5 jaar oud en jonger.

Het artikel rapporteert resultaten die laten zien dat er significant minder sikkelcelcrises zijn in degenen die Endari krijgen, vergeleken met de groep die een placebo kreeg, met een verschil van 25 procent; p=0.005 (mediaan 3 vs. mediaan 4) en significant minder ziekenhuisopnames met een vermindering van 33 procent; p=0.005 (mediaan 2 vs. mediaan 3). Daarbij laten andere conclusies zien dat er een lager aantal cumulatieve dagen in het ziekenhuis wordt doorgebracht, met een vermindering van 41 procent; p=0.02 (mediaan 6,5 dagen vs. mediaan 11 dagen) en een lagere prevalentie van acuut coronair syndroom (ACS) met een vermindering van meer dan 60%; p=0.003 (13 van de 152 patiënten [8,6%] had in ieder geval 1 ACS vergeleken met 18 van de 78 in de placebogroep [23,1%]). De meest voorkomende negatieve reacties, die voorkwamen in meer dan 10 procent van de klinische studie, waren constipatie, misselijkheid, hoofdpijnen, buikpijn, hoestbuien, pijn aan ledematen, rug- en borstpijn.

LaVoieHealthScience
Katie Gallagher