EUSA Pharma wil wereldwijde rechten op SYLVANT(R) (siltuximab) van Janssen Sciences Ireland UC voor 115 miljoen dollar kopen

- Overname versterkt EUSA Pharma als wereldwijd biofarmaceutisch bedrijf in oncologie en zeldzame ziekten

- SYLVANT® is de enige door de FDA en EMA goedgekeurde behandeling voor de zeldzame ziekte van Castleman (iMCD).

- maakt gebruik van de commerciële en medische expertise van EUSA Pharma op het gebied van snel voortschrijdende therapieën om tegemoet te komen aan de onvervulde behoeften van patiënten

HEMEL HEMPSTEAD, Engeland--()--EUSA Pharma (EUSA), een biofarmaceutisch bedrijf dat zich toelegt op oncologie en zeldzame ziekten, kondigde vandaag aan dat het een definitieve overeenkomst heeft gesloten met Janssen Sciences Ireland UC, een dochteronderneming van Janssen R&D Ireland (Janssen) om de wereldwijde rechten op SYLVANT® (siltuximab) te verwerven voor 115 miljoen dollar in contanten. De transactie is onderworpen aan een onderzoek in het kader van de Amerikaanse Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act van 1976, zoals gewijzigd, en de partijen verwachten de transactie te kunnen afronden na afloop van deze herzieningsperiode en de wederzijdse voldoening over andere resterende sluitingsvoorwaarden.

EUSA Pharma
Lee Morley