Amobee wint veilingproces bezittingen Videology

De acquisitie zal de TV- en digitale videoreclamemogelijkheden van Amobee, eigendom van Singtel, verder ontwikkelen

REDWOOD CITY, Calif. & SINGAPORE--()--Singtel-dochter Amobee, een toonaangevende wereldwijde onderneming op het gebied van digitale marketingtechnologie ten dienste van merken en agentschappen, kondigde vandaag aan dat het als winnaar uit de onder toezicht van de rechtbank staande veiling is gekomen om bepaalde activa van Videology, een softwareleverancier voor geavanceerde TV- en videoreclame, te verwerven voor een aankoopprijs van ongeveer 101 miljoen dollar (86,4 miljoen euro). De aankoopprijs is onderhevig aan aanpassingen voor vorderingen bij afsluiting, naar schatting ongeveer 20,9 miljoen dollar.

De overname, na de vrijwillige herstructureringsprocedure voor Videology’s surseance (chapter 11), omvat het technologieplatform van Videology, intellectueel eigendom en bepaalde andere activa met een geschatte nettoboekwaarde van 5,3 miljoen dollar. In het afgelopen decennium is Videology uitgegroeid tot een toonaangevende leverancier van software die adverteerders en uitgevers in staat stelt gegevens te gebruiken om campagnes te optimaliseren en uitgaven te doen op digitale platforms en televisie. De toevoeging van de mogelijkheden van Videology zal een verdere stimulans zijn voor Amobee’s omni-channel platform en zal marketeers helpen te voldoen aan de groeiende vraag van de consument naar premium video en aangesloten Televisie-content.

Amobee
Hollis Guerra, 805-403-0705