NEC en dotData Gebruiken AI om de datawetenschap voor de SMBC Groep te versnellen

– Uitbreiding van de activiteiten voor een van Japan’s grootste financiële groepen –

TOKIO & CUPERTINO--()--NEC Corporation (NEC) (TOKYO:6701) en dotData, Inc., een onderneming uit Silicon Valley in de automatisering van de datawetenschap, kondigden vandaag de levering en volledige werking aan van het “dotData” platform voor de Sumitomo Mitsui Financial Group, Inc. (SMBC Groep) om de analytische capaciteit van de Groep te versterken.

De afgelopen jaren is de behoefte aan Big Data Analytics snel gegroeid. Er is echter ook een toenemend tekort aan datawetenschappers om in deze behoefte te voorzien. Om dit probleem aan te pakken, automatiseert dotData gegevenswetenschapsprocessen door middel van kunstmatige intelligentie (AI).

Het dotData-platform is nu wereldwijd verkrijgbaar. NEC heeft een exclusieve licentie van dotData gekregen om deze software in heel Japan te leveren.

Sumitomo Mitsui Banking Corporation, NEC en het dotData-team hebben actief gewerkt aan de integratie van AI in bankactiviteiten om sinds 2016 nieuwe diensten aan te bieden.

NEC Corporation
Joseph Jasper, +81-3-3798-6511