Brazilië keurt AerSafe goed voor Airbus 321-vliegtuigen om te voldoen aan de regel inzake vermindering van de brandbaarheid van brandstoftanks

CORAL GABLES, Fla.--()--AerSale® kondigde vandaag aan dat het Nationaal Agentschap voor de Burgerluchtvaart van Brazilië (ANAC) het Aanvullend Typecertificaat (STC) van de Federal Aviation Administration (FAA) voor het AerSafe™-systeem van het bedrijf op Airbus 321-vliegtuigen (ST04010NY) heeft goedgekeurd, dat voldoet aan de FTFR-regel. Dit is de tweede ANAC STC-goedkeuring voor AerSafe, na goedkeuring op Boeing 737 CL-vliegtuigen in 2017. In de komende maanden zal AerSafe worden uitgebreid met bijkomende vliegtuigtypes om te voldoen aan de deadline van september 2019 van de ANAC-verordening, Regulamento Brasileiro da Avaiação Civil (RBAC) nr. 121.1117, die specifiek van toepassing is op passagiersvliegtuigen die binnen of naar Brazilië vliegen. De STC’s van AerSale voor de series Boeing 737 CL en NG (ST02980NY) en Boeing 767 (ST03599NY) zijn reeds goedgekeurd door de FAA.

AerSale
Lyndelle Nieuwkerk, 305-764-3200