QNB Group: Financiële resultaten voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2018

QNB Group Head office in Doha, Qatar (Photo: AETOSWire)

DOHA, Qatar--()--QNB Group, de grootste financiële instelling in het Midden-Oosten en Afrika (MEA), heeft haar resultaten bekendgemaakt voor de periode van zes maanden eindigend op 30 juni 2018.

Voor de eerste helft van 2018 bereikte de nettowinst QAR7,1 miljard (USD1,9 miljard), een stijging van 7% in vergelijking met vorig jaar. Het totale vermogen nam vanaf juni 2017 met 10% toe tot QAR846 miljard (USD232 miljard), het hoogste ooit behaald door de groep.

De belangrijkste drijfveer voor de groei van de totale activa waren leningen en voorschotten die met 9% groeiden en QAR604 miljard bereikten (USD166 miljard). Dit werd voornamelijk gefinancierd door klantendeposito’s die met 9% stegen en QAR614 miljard (USD169 miljard) bereikten vanaf juni 2017. Dit hielp om de loan to deposits-ratio van QNB Group op 98,4% te houden op 30 juni 2018.

QNB Group
Maha Mubarak Ali, +97444975704