Ontex: Kennisgeving Transparantieverklaring

Openbaarmaking in overeenstemming met de vereisten van artikel 14 van de Wet van 2 mei 2007

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (“Ontex”) maakt de kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die zij heeft ontvangen, openbaar overeenkomstig de Belgische wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde vennootschappen.

Tussen 3 juli 2018 en 6 juli 2018 heeft Ontex de volgende kennisgevingen van transparantieverklaringen ontvangen:

1. Op 3 juli 2018 hebben UBS Group AG Ontex ervan in kennis gesteld dat hun stemrechten als gevolg van de verwerving van financiële instrumenten die als stemrechtverlenende effecten worden behandeld de drempel van 5,00% van alle stemrechten in Ontex zijn overgeschreden tot 5,02% waarbij enkel equivalente financiële instrumenten worden beschouwd. Voor de volledige kennisgeving, gelieve hier te klikken

2. Op 5 juli 2018 hebben UBS Group AG Ontex ervan in kennis gesteld dat hun stemrechten als gevolg van de verkoop van financiële instrumenten die als stemrechtverlenende effecten worden behandeld onder de drempel van 5,00% van alle stemrechten in Ontex zijn gekomen tot 4,97% waarbij enkel equivalente financiële instrumenten worden beschouwd. Voor de volledige kennisgeving, gelieve hier te klikken.

3. Op 6 juli 2018 hebben UBS Group AG Ontex ervan in kennis gesteld dat hun stemrechten als gevolg van de verwerving van financiële instrumenten die als stemrechtverlenende effecten worden behandeld de drempel van 5,00% van alle stemrechten in Ontex zijn overgeschreden tot 5,12% waarbij enkel equivalente financiële instrumenten worden beschouwd. Onderstaande tabellen geven het aantal stemrechten weer van UBS Group AG, en hun gelieerde ondernemingen zoals gepubliceerd in de recente kennisgeving van 6 juli 2018.

Op 9 juli 2018 hebben Black Creek Investment Management Inc., en hun gelieerde ondernemingen, Ontex ervan in kennis gesteld dat de stemrechten van Black Creek Investment Management Inc. als gevolg van de verkoop van aandelen onder de drempel van 5,00% van alle stemrechten in Ontex zijn gekomen.

Overeenkomstig haar verplichting publiceert Ontex de inhoud van de door haar ontvangen kennisgeving.

Datum kennisgevingen: 3, 5 en 6 juli 2018 (UBS Group AG); 9 juli 2018 (Black Creek Investment Management)

Datum drempeloverschrijding: 27, 29 juni en 2 juli 2018 (UBS Group AG); 9 juli 2018 (Black Creek Investment Management)

Overschreden drempel: 5,00%

Kennisgevingen door:

UBS Group AG   Bahnhofstrasse 45, 8001 Zurich
Black Creek Investment Management Inc. 123 Front Street West, Suite 1200, Toronto, Ontario, Canada, M5J 2M2

Noemer op datum kennisgevingen: 82.347.218 aandelen

Stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten:

Kennisgeving door UBS Group AG

(A) Stemrechten   Vorige kennisgeving   Na de transactie
# stemrechten #

UBS Group AG 0 0 0 0,00% 0,00%
UBS AG 244.338 62.791 0 0,08% 0,00%
UBS Asset Management (UK) Limited 30.135 30.135 0 0,04% 0,00%
UBS Asset Management Trust Company 2.947 2.947 0 0,00% 0,00%
UBS Fund Management (Luxembourg) S.A. 107.157 107.157 0 0,13% 0,00%
UBS Fund Management (Switzerland) AG 58.493 58.493 0 0,07% 0,00%
UBS Limited 6.703 9.058 0 0,01% 0,00%
UBS Third Party Management Company S.A 26.519 26.519 0 0,03% 0,00%
UBS Switzerland AG 0 3.106 0 0,00% 0,00%
TOTAAL 476.292 300.206 0 0,36% 0,00%
(B) Equivalente financiële instrumenten   Na de transactie

equivalente

financiële instrumenten

Aard

financieel

instrument

Vervaldatum   Uitoefening speriode of -datum   Aantal stemrechten die kunnen verworven worden als het instrument uitgeoefend wordt   % stemrechten   Afwikkeling
UBS AG Recht om uitgeleende aandelen op te vragen   Anytime 2.437.771 2,96% Fysiek
UBS Switzerland AG Recht om uitgeleende aandelen op te vragen   Anytime 180.130 0,22% Fysiek
UBS Switzerland AG Recht om als onderpand gegeven aandelen in te ruilen   Anytime 8 0,00% Fysiek
UBS AG Aandelen swaps 2023/02/14 Anytime 1.597.786 1,94% In contenten
TOTAAL       4.215.695 5,12%
    Aantal stemrechten   Percentage stemrechten
TOTAAL (A + B) 4.515.901 5,48%

Keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt gehouden:

Keten van gecontroleerde ondernemingen is beschikbaar via deze link.

Overige opmerkingen

De meldingsverplichting is op 2 juli 2018 ontstaan door het feit dat het totale indirecte bezit van equivalente financiële instrumenten (sectie 10 B) van UBS Group AG, dat rechtstreeks werd gehouden door gecontroleerde ondernemingen, de drempel van 5% heeft overschreden.

Kennisgeving door Black Creek Investment Management Inc.

(A) Stemrechten   Vorige kennisgeving   Na de transactie
# stemrechten #

Black Creek Investment Management Inc. 4.120.895 2.866.686 0 3,48% 0,00%
TOTAAL   2.866.686 0 3,48% 0,00%
(B) Equivalente financiële instrumenten   Na de transactie

equivalente

financiële instrumenten

Aard

financieel

instrument

TOTAAL       0 0,00%
    Aantal stemrechten   Percentage stemrechten
TOTAAL (A + B) 2.866.686 3,48%

Black Creek Investment Management Inc. is geen gecontroleerde onderneming.

Overige opmerkingen

Black Creek Investment Management Inc. treedt op als discretionair vermogensbeheerder en houdt voor rekening van haar klanten stemrechten verbonden aan aandelen. De meldingsverplichting is ontstaan door het feit dat de stemrechten aangehouden door Black Creek Investment management Inc. onder de drempel van 5% is gekomen. Black Creek Investment Management Inc. kan de stemrechten uitoefenen, zonder enige instructie van haar klanten.

Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die moeten worden gedaan overeenkomstig de Wet van 2 mei 2007, dienen te worden gestuurd naar: investorrelations@ontexglobal.com

Deze kennisgeving zal worden gepubliceerd op: http://www.ontexglobal.com/press-room

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 22 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index.

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex Group NV
VRAGEN VAN BELEGGERS