Europees Geneesmiddelenbureau gaat akkoord met het plan van Pharnext voor pediatrisch onderzoek voor PXT3003

Deze overeenkomst effent de weg voor de indiening van een aanvraag van een vergunning voor het in de handel brengen in Europa.

PARIJS--()--Pharnext SA (Parijs:ALPHA) (FR0011191287 - ALPHA), een biofarmaceutisch bedrijf dat baanbrekend werk verricht op het gebied van de ontwikkeling van innovatieve geneesmiddelencombinaties op basis van grote genomische gegevens en kunstmatige intelligentie, heeft vandaag aangekondigd dat het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) heeft ingestemd met zijn plan voor pediatrisch onderzoek (PIP) voor PXT3003 in Charcot-Marie-Tooth disease type 1A (CMT1A).

"De EMA overeenkomst met ons PIP betekent een belangrijke stap voorwaarts in onze inspanningen om PXT3003 naar patiënten in Europa te brengen," zei Prof. Daniel Cohen, M.D., Ph.D., medeoprichter en Chief Executive Officer van Pharnext. "Gezien het feit dat een groot deel van de progressie van CMT1A plaatsvindt in de eerste twee decennia van het leven van patiënten, geloven we dat door te interveniëren in de kindertijd, we een grotere impact kunnen hebben op de ziekte traject van patiënten. In onze Fase 2 studie, werd PXT3003 waargenomen om de vooruitgang van CMT1A te stabiliseren en te vertragen, en toonde ook klinische verbetering aan in patiënten. We zijn toegewijd om de naar schatting 14.000 kinderen in Europa die met CMT1A leven een veilige therapeutische optie te bieden die op de lange termijn aanzienlijke verlichting kan bieden.

Pharnext
René GoedKoop, +33 (0)1 41 09 22 30
Chief Medical Officer
medical@pharnext.com
Financial Communication (France)
Actifin
Stéphane Ruiz, +33 (0)1 56 88 11 15
sruiz@actifin.fr
Investor Relations (U.S.)
Stern Investor Relations, Inc.
Matthew Shinseki, +1-212-362-1200

Stéphane Ruiz, +33 (0)1 56 88 11 15
sruiz@actifin.fr
Investor Relations (U.S.)
Stern Investor Relations, Inc.
Matthew Shinseki, +1-212-362-1200
matthew@sternir.com