FlexTrade integreert het SmartStream-referentie data hulpprogramma voor MiFID II-naleving

De initiële uitrol omvat het gebruik van het register van beleggingsondernemingen met systematische interne afhandeling voor de workflow voor de naleving van handelswetgeving vóór de aankoop

LONDEN--()--FlexTrade (@FlexTrade) en The SmartStream Reference Data Utility (RDU) hebben vandaag de integratie van de SmartStream RDU met de FlexTRADER EMS (execution management system) aangekondigd. De integratie biedt wederzijdse cliënten de mogelijkheid om de informatie van het SmartStream RDU-register voor systeemgeoriënteerde interne afhandeling (SI) rechtstreeks in het verzendbonnetje te integreren, wat de broodnodige duidelijkheid biedt over de SI-status van de tegenpartij, vóór de belangrijke 2018 MiFID II-mijlpalen.

Het SI-register vult een leemte in de MiFID II-meldingsregeling aan, die vereist dat deelnemers uit de sector vaststellen of tegenpartijen SI’s zijn voor het financiële instrument dat zij verhandelen, zodat zij kunnen bepalen welke tegenpartij de transactie moet melden. Het MiFID II-kader voorziet echter niet in een mechanisme om de SI-status te bepalen. Het probleem is met name acuut voor vermogensbeheerders en hedgefondsen, die niet de infrastructuur hebben opgebouwd die nodig is om de rapportage te ondersteunen en voor deze functies afhankelijk zijn van hun SI-tegenpartijen.

FlexTrade
James Tolve
Director of Marketing and PR,
T: +1 (516) 395-0549