DNA Script $2.7M toegekend in innovatiesubsidies van Bpifrance – Totale financiering tot op heden gestegen tot $27M

Deze nieuwe subsidie zal worden besteed aan de ontwikkeling van het platform van het bedrijf voor de biomanufacturing van lange DNA-constructies voor cel- en gentherapie toepassingen.

PARIJS--()--DNA Script kondigde vandaag aan dat het $ 2,7M aan niet-verwaterende financiering heeft gekregen van het “Concours d’Innovation” programma van Bpifrance. DNA Script kreeg deze financiering, te ontvangen als subsidies en terugbetaalbare voorschotten, op basis van de belofte van de innovatieve enzymatische DNA synthese technologie van het bedrijf en op het potentieel van het bedrijf om een wereldwijde leider te worden in de biomanufacturing voor cel-en gentherapie.

Naarmate de genomica in een stroomversnelling komt, wordt het onderzoek op het gebied van de biowetenschappen gestimuleerd door innovatieve genoombewerkingstechnologieën. De markt voor synthetische nucleïnezuren is wereldwijd gegroeid tot meer dan 1 miljard dollar per jaar, maar aan de vraag wordt niet altijd voldaan. De afgelopen 50 jaar is synthetisch DNA vervaardigd door middel van een complex chemisch proces met beperkingen op het gebied van kwaliteit, doorlooptijd en productieflexibiliteit. DNA Script daarentegen introduceert een nieuw biochemisch proces voor DNA- en RNA-synthese gebaseerd op het gebruik van zeer efficiënte enzymen. Deze technologie bootst de manier na waarop de natuur genetische code produceert en maakt betere prestaties mogelijk terwijl het gebruik van agressieve chemicaliën tot een minimum wordt beperkt. Het zal met name de productie van lange DNA-constructies mogelijk maken, die een sleutelcomponent vormen van geneesmiddelen voor cel- en gentherapie.

Press contact in the US
Seismic