Nieuw overeenstemmend algoritme drijft belangrijke technologie-upgrade voor Cognitecs toonaangevende gezichtsherkenningsproducten aan

DRESDEN, Duitsland--()--Cognitec Systems, het gezichtsherkenningbedrijf, heeft uitgebreide onderzoeks- en ontwikkelingsinspanningen geleverd om de nauwkeurigheid en snelheid van zijn gezichtsherkenningalgoritme aanzienlijk te verbeteren. Het krachtige algoritme is geïntegreerd in de Cognitec’s FaceVACS-engine en is nu beschikbaar in nieuwe versies van alle marktgerichte Cognitec-producten.

Eigen tests tonen geavanceerde prestatieniveaus op een verscheidenheid van grote datasets voor typische gezichtsherkenningsapplicaties. Deze datasets variëren van paspoort-achtige beelden zoals gevonden in nationale ID-databases, tot mugshot-achtige beelden die typisch worden gebruikt door rechtshandhavingsinstanties, en gezichtsbeelden die niet frontaal worden weergegeven, zoals opgenomen door videocamera’s.

Cognitec Systems GmbH
Elke Oberg, Marketing Manager