Resultaten van fase III (PIX306) studie evaluatie van progressie-vrije overleving van PIXUVRI® (pixantrone) gecombineerd met Rituximab bij patiënten met agressieve B-cel Non-Hodgkin Lymphoma

PIXUVRI® plus rituximab vertoonde geen statistisch significante verbetering in progressievrije overleving vergeleken met gemcitabine plus rituximab

PARIJS--()--CTI BioPharma Corp. en Servier kondigden vandaag aan dat de cruciale Fase III studie (PIX306) die PIXUVRI® (pixantrone) combineert met rituximab in vergelijking met gemcitabine in combinatie met rituximab in patiënten met agressieve B-cel non-Hodgkin lymfoom (NHL) niet aan zijn primaire eindpunt van verbetering van progressie-vrije overleving (PFS) voldeed.

"We zijn teleurgesteld over de uitkomst van de PIX306 studie en zullen doorgaan met het uitvoeren van een grondige beoordeling van de klinische gegevens om de volgende stappen voor het PIXUVRI programma te beoordelen," zei Adam Craig, MD, PhD, CEO van CTI BioPharma.

Servier Media Relations
Sonia MARQUES