Tien finalisten uit minstens tien landen maken van de IBC2018 Innovation Awards de meest wereldwijde shortlist ooit

LONDON--()--IBC2018, ’s werelds meest invloedrijke media-, entertainment- en technologiebeurs, kondigt vandaag haar shortlist aan voor de felbegeerde IBC2018 Innovation Awards. De awards zijn een erkenning voor innovatie binnen de media-, entertainment- en technologie-industrie en bekronen dit jaar de uitmuntendheid in sport en nieuws, meertalige productie, multinationale levering, nieuwe manieren om het publiek te bereiken en nieuwe bedrijfsmodellen om de inkomsten te maximaliseren.

De drie categorieën omvatten de breedte van de industrie en belonen projecten voor contentcreatie, contentverdeling en content overal ter wereld.

De drie finalisten voor Content Creation zijn de Chinese omroep CCTV voor de in een netwerk opgenomen 4k Ultra HD live uitzending van de Olympische Winterspelen in Pyeongchang, Euronews en wat het de eerste ‘gloacal’ nieuwsdienst ter wereld noemt, en Discovery en Eurosport voor de Eurosport Cube, een live studio voor virtuele realiteit waar deskundigen de technieken konden demonstreren die tijdens de Olympische Winterspelen te zien waren.

Liberty Communications for IBC
Elena Davidson