Ontex bevestigt de afwijzing van een ongevraagd voorstel van PAI Partners SAS

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (“Ontex” of de “Vennootschap”/Euronext: Ontex) neemt akte van de recente speculaties in de pers en bevestigt dat het een ongevraagd en niet-bindend voorstel heeft ontvangen van PAI Partners SAS (“PAI”) met betrekking tot een mogelijk bod in cash op de uitstaande aandelen van Ontex.

Na het voorstel te hebben beoordeeld, heeft de raad van bestuur van Ontex unaniem besloten om het voorstel af te wijzen gelet op het feit dat het voorstel de Vennootschap significant onderwaardeerde. De raad van bestuur van Ontex bevestigt bovendien ook het volle vertrouwen in de strategie van het management om lange termijn groei te realiseren voor de aandeelhouders van Ontex.

Zoals vermeld in het Ontex jaarverslag, zetelt de CEO van Ontex, de heer Charles Bouaziz, in de raad van toezicht van PAI. Bijgevolg heeft de raad van bestuur de heer Bouaziz niet betrokken bij discussies omtrent de inhoud van het voorstel van PAI. Hij heeft tevens besloten om zich terug te trekken van zijn positie bij PAI voor zolang dit nodig zou zijn.

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via andere toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex en we zijn aanwezig in 22 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index.

Om het laatste nieuws bij te houden, bezoek www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex Group NV
VRAGEN VAN BELEGGERS