Koza Altin verwelkomt de verwerping door het Engelse Hooggerechtshof van het bod van Akin Ipek om bedrijfsgeld te gebruiken om uitleveringsgevechten te financieren

De neutrale aanhaling in deze zaak is [2018] EWHC 1612 (Ch) en het gerechtsreferentienummer is HC-2016-002407

LONDON--()--Op 2 juli 2018 heeft een Engelse rechter van het Hooggerechtshof Akin Ipek opnieuw een juridische slag toegebracht door zijn poging te blokkeren om Koza Ltd te gebruiken voor de financiering van zijn pogingen om zich te verzetten tegen uitlevering aan Turkije, waar hij strafrechtelijk wordt vervolgd.

De heer Justice Morgan oordeelde daarnaast dat hij, in tegenstelling tot wat de heer Ipek zelf beweert, over voldoende eigen middelen lijkt te beschikken om zijn proceskosten te betalen. De rechter maakte duidelijk dat Koza Ltd niet tot doel had de persoonlijke juridische gevechten van de heer Ipek te financieren wanneer hij het zich kan veroorloven dit zelf te doen. De uitspraak kwam nadat bankafschriften en ander bewijsmateriaal voor het hof werden geplaatst, erop wijzend dat tientallen miljoenen aan dollarswaarden van fondsen door M. Ipek waren verborgen.

Media enquiries:
Powerscourt