FDA keurt Zephyr Endobronchial Valve voor het behandelen van ernstig Emfyseem goed

Eerste door FDA-goedgekeurde apparaat voor emfyseem bewezen om de ademhaling van patiënten makkelijker te maken en te genieten van een actiever leven

The Zephyr Endobronchial Valve is proven to help patients breathe easier and enjoy more active lives. (Graphic: Business Wire)

REDWOOD CITY, Calif.--()--Pulmonx® Corp. maakt bekend dat de U.S. Food and Drug Administration (FDA) het Zephyr® Endobronchial Valve System voor de behandeling van ernstige emfyseem patiënten heeft goedgekeurd. De Zephyr Valve is het eerste minimaal invasieve hulpmiddel dat in de Verenigde Staten wordt gebruikt voor de behandeling van patiënten met ernstig emfyseem, een levensbedreigende vorm van chronische obstructieve longziekte (COPD).

De goedkeuring is gebaseerd op positieve klinische gegevens van de belangrijke LIBERATE studie en twee andere multicentrische gerandomiseerde controleonderzoeken. In de LIBERATE-studie konden patiënten die met Zephyr Valves werden behandeld, makkelijker ademen, actiever en energieker zijn, waren ze minder kortademig en genoten ze van een aanzienlijk verbeterde levenskwaliteit in vergelijking met patienten die alleen een medische behandeling kregen.

MEDIA CONTACT:
Chronic Communications, Inc.