GSMA: Wereldwijde mobiele operators nemen afgestemde aanpak aan van IoT veiligheid

AT&T, China Mobile, China Telecom, China Unicom, Deutsche Telekom, Etisalat, KDDI, LG Uplus, Orange, Telefónica, Telenor Group, Telia, Turkcell, Vodafone Group en Zain besluiten om veiligheidsrichtlijnen voor IoT van de GSMA aan te nemen

LONDEN--()--De GSMA kondigt vandaag aan dat globale mobiele operators, waaronder AT&T, China Mobile, China Telecom, China Unicom, Deutsche Telekom, Etisalat, KDDI, LG Uplus, Orange, Telefónica, Telenor Group, Telia, Turkcell, Vodafone Group en Zain zich hebben toegewijd aan het aannemen en implementeren van de veiligheidsrichtlijnen voor IoT van de GSMA. De richtlijnen schetsen de beste praktijken en aanbevelingen voor het Internet-der-dingen (IoT) en de veiligheid voor het gehele ecosysteem van IoT, en bevatten een uitgebreid veiligheidsbeoordelingssysteem om ervoor te zorgen dat IoT-diensten tegen IoT-veiligheidsrisico’s worden beschermd. Er zal een bereik zijn van 3,1 miljard IoT connecties in 2025, volgens GSMA Intelligence.

“Om ervoor te zorgen dat IoT bloeit, heeft de industrie een afgestemde en consistente aanpak nodig voor IoT veiligheid. Onze richtlijnen moedigen de industrie aan om een robuuste set van de beste praktijken aan te nemen, zodat een veiligere IoT markt met betrouwbare en vertrouwde diensten ontstaat naarmate de markt groeit,” zei Alex Sinclair, Hoofd Technologie van de GSMA. “De mobiele industrie heeft een lange geschiedenis aan het leveren van veiligere diensten in het toegestane spectrum en door het implementeren van deze richtsnoeren kunnen we de duurzaamheid en groei van de markt op de lange termijn helpen waarborgen.”

GSMA
Ava Lau