Amazon presenteert ondersteuning voor Arabische Taalboeken op Kindle

Lezers over de hele wereld kunnen nu genieten van een groeiende selectie van meer dan 12.000 Kindle boeken in de Arabische taal op de gratis Kindle app en Kindle apparaten

Auteurs kunnen nu Kindle boeken publiceren in het Arabisch met Kindle Direct Publishing

SEATTLE--()--(NASDAQ: AMZN) – Amazon kondigde vandaag aan dat Kindle-klanten over de hele wereld nu kunnen genieten van een groeiende selectie van meer dan 12.000 boeken in de Arabische taal op Kindle-apparaten en de gratis Kindle-app voor iPhone, iPad, Android-telefoons en -tablets en Fire Tablets. Vanaf vandaag vindt de lezer in de Kindle Store een grote digitale selectie populaire Arabische taaltitels, waaronder boeken van toonaangevende auteurs als Naguib Mahfouz en Nizar Qabani, bestsellers als Al Aswad Yaliko Biki en Harbo Alkalbi Athania (winnaar van de Internationale Prijs voor Arabische Fictie 2018), klassiekers als Muqadimah van Ibn Khaldoun, de bloemlezing van Al-Mutanabbi en Kalila wa Dimna, maar ook vertaalde Engelstalige bestsellers als How to Win Friends and Invluence People, Diary of a Wimpy Kid, A Tale of Two Cities and Harry Potter en de Philosopher’s Stone.

Klanten kunnen op bestaande Amazone-websites, waaronder www.amazon.com/KindleArabic, www.amazon.co.uk/KindleArabic en www.amazon.de/arabischeEbooks, boeken in het Arabisch kopen.

“We zijn verheugd om boeken in het Arabisch beschikbaar te stellen aan de honderden miljoenen Arabischsprekenden over de hele wereld,” zei David Naggar, vicepresident van Kindle. “Dit is weer een stap in ons werk om lezers meer keuze en selectie te bieden.”

Amazon.com, Inc.
Media Hotline