Breed Reply investeert wederom in twee Europese IoT-startups

• Europa’s grootste investeerder in startende Internet of Things (IoT) bedrijven heeft nog twee investeringen gedaan, waardoor zijn portefeuille nu in totaal 22 bedrijven omvat.
  • De nieuwe investeringen zijn:
    CageEye – Het Noorse bedrijf zorgt voor monitoring en een volautomatisch voersysteem voor de wereldwijde zalmkwekerijsector door gebruik te maken van IoT-technologie om de productie te optimaliseren en voerverspilling te verminderen.
    ubirch – heeft een IoT-beveiligingssysteem gecreëerd met behulp van blockchaintechnologie. Het Duitse bedrijf heeft een sensorprotocol ontwikkeld om de veiligheidsrisico’s van het IoT te verminderen en een bertrouwbare oplossing te creëren.

LONDEN--()--Breed Reply, een toonaangevende actieve operationele investeerder in early-stage IoT-bedrijven, heeft vandaag twee nieuwe investeringen aangekondigd: CageEye en ubirch. De bedrijven hebben sinds hun start in totaal € 5,8 miljoen aan financiering binnengehaald, inclusief deze investeringsronde.

Dankzij deze nieuwe investeringen is de pan-Europese investeringsportefeuille van startende IoT-ondernemingen van Breed Reply in een groot aantal verschillende sectoren toegenomen tot 22. De sectoren omvatten gezondheid en welzijn, industrieel IoT, slimme gebouwen en steden, veiligheid en platforms. Tot nu toe, in 2018, heeft Breed Reply geïnvesteerd in vier nieuwe IoT-bedrijven met plannen om de portefeuille verder uit te breiden.

Redleaf Communications
Robin Tozer / Ian Silvera