Ontex kondigt transacties in eigen aandelen aan

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Aalst-Erembodegem (België), 25 juni 2018– Ontex Group NV (“Ontex”) kondigt hierbij, in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving, aan dat het 173.218 eigen aandelen heeft verworven op 14 juni 2018 als gevolg van een gedeeltelijke uitoefening van een overeenkomst voor termijnaankoop (forward purchase agreement).

Ontex heeft de relevante overeenkomst voor termijnaankoop uitgeoefend met het oog op de uitvoering van haar verplichting om eigen aandelen te leveren onder toekenningen gedaan onder haar lange-termijn incentives plan (LTIP) van 2015.

De toekenningen gedaan door Ontex onder haar lange-termijn incentives plan (LTIP) bestaan vooral uit Restricted Stock Units (RSU) en stock options en hebben een driejarige wachtperiode.

De toekenningen die werden gedaan in 2015 zijn verworven vanaf 17 juni 2018. Om haar verplichtingen in dit verband te kunnen nakomen, heeft Ontex een overeenkomst voor termijnaankoop met de volgende kenmerken gedeeltelijk uitgeoefend:

Datum   Aantal aandelen   Uitoefenprijs   Hoogste prijs   Laagste prijs
Oorspronkelijk aangegaan op 21 juli 2015 173.218 € 27,070 € 28,685 * € 25,800 *

* De hoogste en de laagste prijs vertegenwoordigen respectievelijk de hoogste en de laagste prijs van de aandelen van Ontex op Euronext Brussel gedurende de periode van 1 juli 2015 tot 21 juli 2015 waarin de onderliggende aandelen van Ontex werden gekocht door de tegenpartij onder de overeenkomst voor termijnaankoop en op basis waarvan een uitoefenprijs van € 27,070 werd bepaald.

Daarnaast heeft Ontex de volgende overeenkomsten voor termijnaankoop aangegaan om haar verplichtingen onder toekenningen gedaan onder haar lange-termijn incentives plan (LTIP) van 2016, 2017 en 2018 te dekken. Deze bestaan uit (i) eenjarige overeenkomsten voor termijnaankoop aangegaan in 2015, 2016 en 2017 die werden verlengd op 22 juni 2018 om haar toekomstige leveringsverplichtingen onder toekenningen gedaan onder de 2016 en 2017 LTIP te dekken en (ii) een nieuwe eenjarige overeenkomst voor termijnaankoop aangegaan op 22 juni 2018 om toekomstige leveringsverplichtingen onder toekenningen gedaan onder de 2018 LTIP te dekken.

Vandaag zijn de volgende overeenkomsten voor termijnaankoop met betrekking tot eigen Ontex aandelen uitstaande:

Datum   Vervaldag   Aantal aandelen   Uitoefenprijs   Hoogste prijs   Laagste prijs
Oorspronkelijk aangegaan op 21 juli 2015 en verlengd op 22 juni 2018 21 juni 2019 36.589 € 27,070 € 28,685 * € 25,800 *
Oorspronkelijk aangegaan op 1 juli 2016 en verlengd op 22 juni 2018 21 juni 2019 318.545 € 28,965 € 30,515 ** € 27,145 **
Oorspronkelijk aangegaan op 22 juni 2017 en verlengd op 22 juni 2018 21 juni 2019 332.043 € 32,298 € 33,405 *** € 31,555 ***
Aangegaan op 22 juni 2018 21 juni 2019 536.409 € 22,4709 € 24,240 **** € 19,200 ****

* De hoogste en laagste prijs vertegenwoordigen respectievelijk de hoogste en de laagste prijs van de aandelen van Ontex op Euronext Brussel gedurende periode van 1 juli 2015 tot 21 juli 2015 waarin de onderliggende aandelen van Ontex werden gekocht door de tegenpartij onder de overeenkomst voor termijnaankoop en op basis waarvan een uitoefenprijs van € 27,070 werd bepaald.

** De hoogste prijs en de laagste prijs vertegenwoordigen respectievelijk de hoogste en de laagste prijs van de aandelen van Ontex op Euronext Brussel gedurende een periode van 20 juni 2016 tot 1 juli 2016 waarin de onderliggende aandelen van Ontex werden gekocht door de tegenpartij onder de overeenkomst voor termijnaankoop en op basis waarvan een uitoefenprijs van € 28,965 werd bepaald.

*** De hoogste en de laagste prijs vertegenwoordigen respectievelijk de hoogste en de laagste prijs van de aandelen van Ontex op Euronext Brussel gedurende een periode van 7 juni 2017 tot 22 juni 2017 waarin de onderliggende aandelen van Ontex werden gekocht door de tegenpartij onder de overeenkomst voor termijnaankoop en op basis waarvan de uitoefenprijs van € 32,298 werd bepaald.

**** De hoogste en de laagste prijs vertegenwoordigen respectievelijk de hoogste en de laagste prijs van de aandelen van Ontex op Euronext Brussel gedurende een periode van 29 mei 2018 tot 22 juni 2018 waarin de onderliggende aandelen van Ontex werden gekocht via het centraal orderboek van Euronext Brussel door de tegenpartij onder de overeenkomst voor termijnaankoop en op basis waarvan de uitoefenprijs van € 22,4709 werd bepaald.

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 22 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index.

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex Group NV
VRAGEN VAN BELEGGERS