Ontex: Kennisgeving Transparantieverklaring

Openbaarmaking in overeenstemming met de vereisten van artikel 14 van de Wet van 2 mei 2007

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (“Ontex”) maakt de kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die zij heeft ontvangen, openbaar overeenkomstig de Belgische wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde vennootschappen.

Op 20 juni 2018 heeft Harris Associates LP Ontex in kennis gebracht dat zij 4.233.300 Ontex aandelen heeft verkregen als gevolg van de verwerving van stemrechten verbonden aan effecten of stemrechten, en daarmee de drempel van 5,00% van alle stemrechten in Ontex tot 5,14% heeft overschreden.

Overeenkomstig haar verplichting publiceert Ontex de inhoud van de door haar ontvangen kennisgeving.

Datum kennisgeving: 20 juni 2018

Datum drempeloverschrijding: 15 juni 2018

Overschreden drempel: 5,00%

Kennisgeving door:

Harris Associates LP   1209 N Orange St, Wilmington, Delaware 19801, VS.

Noemer op datum kennisgeving: 82.347.218 aandelen

Stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten:

(A) Stemrechten   Vorige kennisgeving   Na de transactie
# stemrechten #

Houders van

Verbonden aan

effecten

Niet verbonden

aan effecten

Verbonden aan

effecten

Niet verbonden

aan effecten

Harris Associates LP 2.470.800 4.233.300 0 5,14% 0,00%
TOTAAL   4.233.300 0 5,14% 0,00%
(B) Equivalente financiële instrumenten   Na de transactie
Houders van

equivalente

financiële instrumenten

Aard

financieel

instrument

Vervaldatum   Uitoefening speriode of -datum   Aantal stemrechten die kunnen verworven worden als het instrument uitgeoefend wordt   % stemrechten   Afwikkeling

TOTAAL       0 0,00%
    Aantal stemrechten   Percentage stemrechten
TOTAAL (A + B) 4.233.300 5,14%

Keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt gehouden:

Keten van gecontroleerde ondernemingen is beschikbaar via deze link.

Harris Associates L.P. ("" Harris "") is een onrechtstreekse 100% dochteronderneming van Natixis Investment Managers, L.P., een onrechtstreekse dochteronderneming van Natixis Investment Managers, een internationale groep voor activabeheer, gevestigd in Parijs, Frankrijk. Natixis Investment Managers is eigendom van Natixis, een Franse zakenbank met financiële dienstverlening. Natixis is hoofdzakelijk eigendom van BPCE, de op één na grootste bankgroep van Frankrijk. BPCE is eigendom van banken die twee autonome en complementaire retailbanknetwerken omvatten, bestaande uit de regionale spaarbanken van Caisse d'Epargne en de regionale coöperatieve banken van Banque Populaire.

Harris is een SEC geregistreerde beleggingsadviseur opgericht in de Verenigde Staten die namens haar klanten beleggingen doet, waaronder de Belgische belangen in kwestie. Harris belegt niet voor eigen rekening in Belgische effecten. Harris oefent stemrechten uit voor haar klanten onafhankelijk van haar directe en indirecte moederbedrijven, inclusief Natixis Investment Managers en haar andere dochterondernemingen.

Overige opmerkingen

Harris Associates LP is de aangewezen beleggingsbeheerder voor verschillende rekeningen, die in totaal de hierboven bekendgemaakte stemrechten hebben. Harris Associates LP mag de stemrechten uitoefenen in de afwezigheid van specifieke instructies van de betreffende instelling collectieve beleggingen.

Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die moeten worden gedaan overeenkomstig de Wet van 2 mei 2007, dienen te worden gestuurd naar: investorrelations@ontexglobal.com

Deze kennisgeving zal worden gepubliceerd op: http://www.ontexglobal.com/press-room

Over Ontex
Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 22 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index.

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex
VRAGEN VAN BELEGGERS