Gegevens van TAGS gepresenteerd op ESMO 20e Wereldcongres over maagdarmkanker 2018

PARIJS--()--Servier en Taiho Pharmaceutical Co., Ltd. kondigden vandaag klinische gegevens aan van de cruciale Fase III studie (TAGS) voor LONSURF® (trifluridine en tipiracil, TAS-102), die een significante verbetering van de algemene overleving (OS) toonden voor de behandeling van patiënten met hardnekkige metastatische maagkanker (HR=0.69 [95% IC 0.56-0.85], p=0.0003). De gemiddelde overlevingsduur bij patiënten die werden behandeld met trifluridine/tipiracil en best supportive care (BSC) was 5,7 maanden in vergelijking met 3,6 maanden bij behandeling met placebo en BSC, en ze hadden een risicoverlaging van 31% tot overlijden.

Servier
Sonia MARQUES