Resultaten van het MSCI Marktenclassificatie overzicht 2018

MSCI zal de MSCI Saudi-Arabië index omvatten in de MSCI Opkomende Markten Index

MSCI zal de MSCI Argentinië herclassificeren tot Opkomende Markten Status

MSCI zal overleggen over potentiële herclassificatie van de MSCI Koeweit Index tot Opkomende Markten Status

LONDEN--()--MSCI Inc. (NYSE:MSCI), een toonaangevende leverancier van indexen en portfolio constructie en tools en diensten voor risicobeheer voor investeerders wereldwijd, kondigt vandaag aan dat vanaf juni 2019, het de MSCI Saudi-Arabië index zal omvatten in de MSCI Opkomende Markten Index, de MSCI ACWI Index, en andere relevante wereldwijde en regionale indexen. Deze beslissing volgt op de implementatie binnen de Saudi-Arabische aandelenmarkt van een aantal regelgevende en operationele verbetering die effectief de opening van de markt naar internationale institutionele investeerders vergroot. Het voorstel voor insluiting kreeg de steun van een grote meerderheid van internationale institutionele investeerders die meededen aan het overleg.

MSCI zal de MSCI Saudi-Arabie index omvatten in de MSCI Opkomende Markten Index, wat op pro forma basis een waarde van 2,6% van de index omvat met 32 effecten, volgend op een insluitingsproces van twee stappen. De eerste stap zal samenvallen met de halfjaarlijkse Index Review in mei 2019. De tweede stap zal plaatsvinden tijdens de driemaandelijkse Index Review in augustus 2019.

Media Inquiries
New York
Kaitlyn Downing, + 1 646-465-6695
pr@msci.com