Enamine en TBD Biodiscovery gaan samenwerken om GMP-gebaseerde diensten te leveren

Samenwerking combineert expertise op het gebied van nieuwe chemische samenstellingen met GMP vervaardiging in geneesmiddelenontdekking

KIEV, Oekraïne & TARTU, Estland--()--Enamine Ltd., een organisatie voor chemisch onderzoek en producent van nieuwe bouwstenen en screeningbibliotheken, en TBD Biodiscovery, een premium GMP-fabrikant van chemicaliën met inbegrip van chemische actieve farmaceutische ingrediënten (API’s), hebben vandaag aangekondigd een samenwerkingsovereenkomst te zijn aangegaan. Het partnerschap heeft tot doel de overgang van chemische synthese van nieuwe tussenproducten van laboratorium- naar bulkschaal volgens GMP-standaarden te beheren, waarbij gebruik wordt gemaakt van Enamins knowhow en expertise op het gebied van procesontwikkeling. Dit zal onderzoekers helpen te voldoen aan de productiehaalbaarheidscriteria die vereist zijn voor de selectie van kandidaat-geneesmiddelen, waardoor een snelle en kosteneffectieve schaalaanvoer van nieuwe samenstellingen mogelijk wordt.

Enamine
Michael Bossert, +38 044 537 32 18