Avedro kondigt registratie aan van eerste patiënt in Amerika voor cruciale fase 3 Epi-on hoornvlies cross-linking proef voor progressieve keratoconus

WALTHAM, Mass.--()--Avedro, Inc., een oogheelkundig farmaceutisch bedrijf voor medische apparaten en de wereldleider in hoornvliesbewerkingen, kondigde vandaag aan dat het is begonnen met het inschrijven van patiënten in een cruciale fase 3 voor een klinische studie om de veiligheid en de doeltreffendheid van een epithelium-on (epi-on) hoornvliescollageen cross-linking procedure voor de behandeling van patiënten met progressieve keratoconus te evalueren. Keratoconusis is een niet-inflammatoire oogaandoening waarbij het typisch ronde koepelvormige hoornvlies geleidelijk verdunt en verzwakt en de belangrijkste reden is voor penetrerende keratoplastie (hoornvliestransplantatie) in de Verenigde Staten1.

Avedro Contact:
Avedro, Inc.