Worldpay en IDEMIA introduceren MOTION CODE betaalkaarten aan financiële instituties in de VS

MOTION CODE™ technologie kan bijdragen tot een vermindering van de kosten van de financiële instelling voor het beheer van de CNP-fraude.

COLOMBES, Frankrijk--()--Vantiv, nu Worldpay, Inc. (NYSE:WP) en IDEMIA beginnen de eerste Noord-Amerikaanse pilot van de MOTION CODE™ pinpas, een dynamische betaalkaart die helpt in het bestrijden van card-not-present (CNP) fraude en hackers om de repercussies van gegevensinbreuk voor banken te compenseren.

De gemiddelde kosten van een datalek in de Verenigde Staten in 2017 was $ 7,3 miljoen. In een stijging van 44% vergeleken met 2016, waren er 1.579 datalekken in de Verenigde Staten in 2017, waarvan 302 resulteerden in de openbaring van volledige credit- en bankpasnummers.

Worldpay, Inc.
Ian Wissman, Corporate Communications