Vivet Therapeutics benoemt Eduardo Bravo als nieuwe voorzitter van de raad van bestuur

PARIJS--()--Vivet Therapeutics, een biotechnologiebedrijf dat innovatieve gentherapieën ontwikkelt voor zeldzame erfelijke stofwisselingsziekten, heeft vandaag de benoeming bekendgemaakt van Eduardo Bravo als voorzitter van de raad van bestuur. Eduardo Bravo is de opvolger van Dr. Florent Gros die voorzitter was sinds de oprichting van Vivet Therapeutics.

Met meer dan vijfentwintig jaar ervaring in de biofarmaceutische industrie heeft Eduardo Bravo zich een uitstekende reputatie verworven op het gebied van het leiden van internationale biotechnologie- en farmaceutische bedrijven. Als CEO van TiGenix sinds mei 2011 heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het bedrijf door middel van diverse financieringsronden, leiding gegeven aan de beursgang op NASDAQ, en EMA-goedkeuring verkregen voor het belangrijkste product van het bedrijf. Voordat hij in 2005 in dienst trad bij Cellerix, de voorloper van TiGenix, bekleedde bij diverse functies in het senior management van Sanofi-Aventis en SmithKline Beecham. Dhr. Bravo is in het bezit van een graad in Business Administration en van een MBA (INSEAD). Hij is President van de raad van bestuur van de EBE (European Biopharmaceutical Enterprises) en lid van het dagelijks bestuur van de ARM (Alliance for Regenerative Medicine).

In een reactie op zijn benoeming merkte Eduardo Bravo op: “Ik verheug me er zeer op aan de slag te gaan bij Vivet, een uiterst veelbelovend biotechnologiebedrijf dat zich ervoor inzet echt iets te betekenen voor patiënten met zeldzame stofwisselingsziekten. Vivet beschikt over een team van wereldklasse en uitstekende wetenschappelijke kennis op het gebied van gentherapie. Hierdoor zal het mogelijk worden patiënten de beschikking te geven over innovatieve behandelingen en het behandelingsmodel voor deze aandoeningen te veranderen.”

Dr. Jean-Philippe Combal, CEO van Vivet, en Dr. Florent Gros, voormalige voorzitter van de raad, voegden toe: “We zijn verheugd dat Eduardo Bravo bij ons in dienst treedt. Zijn rijke ervaring op het gebied van de farmaceutische industrie en de biotechnologie met succesvolle programma's en samenwerkingsverbanden zal een belangrijke rol spelen bij het bepalen van de strategie van Vivet op het terrein van gentherapie.”

Dr. Jean-Philippe Combal zei ten slotte: “Ik ben ervan overtuigd dat we, na de benoeming van Eduardo in onze raad van bestuur, beschikken over een raad met de ervaring en vaardigheden die nodig zijn om de groei en ontwikkeling van Vivet te versnellen en onze gentherapieprogramma's verder uit te bouwen.”

Meer informatie: www.vivet-therapeutics.com.

Over Vivet TherapeuticsVivet Therapeutics is een biotechnologiebedrijf met hoofdkantoor in Parijs, Frankrijk dat zich bezighoudt met gentherapie, toegewijd tot onderzoek naar, ontwikkeling van en het in de toekomst op de markt brengen van gentherapieproducten voor erfelijke leveraandoeningen waarvoor een grote geneeskundige behoefte bestaat. VTX-801, het voornaamste gentherapieprogramma van Vivet, is gericht op de ziekte van Wilson. Daarnaast beschikt het bedrijf over vier andere gentherapieprogramma's die zich in de preklininische ontwikkelfase bevinden. Verder werkt Vivet aan nieuwe technologieën voor de aanpak van belangrijke uitdagingen met betrekking tot op AAV gebaseerde gentherapieproducten voor duurzame resultaten bij jonge patiënten, en immunomodulatie voor mogelijke herbehandeling.

Vivet Therapeutics
Thomas Daniel, +33 6 68 88 38 60