Sensome haalt €4,6 miljoen op voor productlancering van beroertegeleidingsdraad

Kurma Partners en BNP Paribas Développement leidden de nieuwe financieringsronde

PARIJS--()--Sensome, het bedrijf dat pioniert met medische hulpmiddelen met ’s werelds kleinste sensor om biologische weefsels te identificeren, kondigde vandaag de succesvolle voltooiing aan van een nieuwe financieringsronde van 4,6 miljoen euro om de Clotild™ slimme beroertegeleidingsdraad op de markt te brengen. Kurma Partners stond onder leiding van het bestaande durfkapitaalsyndicaat (Paris-Saclay Seed Fund, Idinvest) en andere historische investeerders en werd aangevuld met durfkapitaalonderneming BNP Paribas Développement.

De sensortechnologie van het bedrijf combineert impedantiegebaseerde micro-sensoren met machine learning algoritmen om biologische weefsels onmiddellijk te identificeren met een ongeëvenaarde voorspellende betrouwbaarheid. De sensoren zijn zo dun dat ze naadloos in elk medisch apparaat kunnen worden geïntegreerd.

Sensome
Franz Bozsak, +33 1 69 33 52 66