Seasonic’s nieuwe, zeer efficiënte platform van 1,6 kW voor het gebruik van een breed stroomvoorzieningsportfolio, gebouwd met Transphorm GaN

Platform brengt 99 Procent PFC Efficiëntie naar Batterijladers evenals Catalogus PC, Server en Gaming voedingen

GOLETA, Calif.--()--Transphorm Inc.- de leider in het ontwerp en de productie van de hoogste betrouwbaarheid en eerste JEDEC- en AEC-Q101 gekwalificeerde galliumnitride (GaN) halfgeleiders – kondigde vandaag aan dat Seasonic Electronics Co. gebruik maakt van Transphorm’s hoogspannings (HV) GaN FET’s in zijn nieuwe 1600 Watt (W) brugeloze totempaal power factor correctie (PFC) platform: de 1600T. De 1600T is het best presterende PFC-platform van de fabrikant met een rendement van meer dan 99 procent. Met name de introductie van GaN levert een verhoging van de efficiëntie met twee procent en van de vermogensdichtheid met 20 procent op ten opzichte van het vorige op silicium gebaseerde platform van Seasonic.

Het 1600T-platform zal worden geschaald en ingezet in verschillende catalogusproducten die gericht zijn op de markten voor opladers (e-scooters, industriële laders, enz.), kansspelen, servers en pc-voeding.

“Bij het onderzoek naar halfgeleidertechnologieën waarmee we wereldwijd toonaangevende efficiëntieniveaus zouden kunnen bereiken, viel galliumnitride op als een aantrekkelijk alternatief voor silicium”, aldus Paul Lin, Directeur Onderzoek en Ontwikkeling, Seasonic. “We wisten dat de brugloze totempaal PFC de topologie was die we zouden gebruiken in ons eerste GaN hoogspanningsplatform. We hadden dus behoefte aan vermogenshalfgeleiders die in staat waren om met succes te profiteren van die topologie. Bovendien wilden we een GaN-oplossing die kon worden ondersteund door onze standaard garantie. Uiteindelijk kozen we voor Transphorm’s FET’s binnen de 1600T vanwege hun bewezen prestaties en betrouwbaarheid waardoor we aan die eisen konden voldoen.”

Crimson Communicates
Heather Ailara, 845-424-6341