Prysmian Voltooit Acquisitie van General Cable

MILAAN & HIGHLAND HEIGHTS--()--Prysmian Group (BIT: PRY) en General Cable Corporation (NYSE: BGC) hebben vandaag bekendgemaakt dat Prysmian de overname van General Cable heeft afgerond.

In overeenstemming met de voorwaarden van de fusieovereenkomst die de partijen sloten op 3 december 2017, heeft Prysmian alle uitstaande aandelen van General Cable gewone aandelen voor $ 30,00 per aandeel in contanten. Met de afronding van de transactie is General Cable een particuliere onderneming geworden, en daarom zullen haar aandelen niet langer genoteerd zijn aan de NYSE of enige andere publieke markt.

Prysmian Group

Prysmian Group is wereldleider in de industrie van energie- en telecomkabelsystemen. Met bijna 140 jaar ervaring, een omzet van ongeveer 7,9 miljard euro in 2017, meer dan 21.000 werknemers in 50 landen en 82 fabrieken, is de Groep sterk gepositioneerd in hoogtechnologische markten en biedt het bedrijf het breedst mogelijke gamma producten, diensten, technologieƫn en knowhow aan. De onderneming is actief op het gebied van ondergrondse en onderzeese kabels en systemen voor het transport en de distributie van elektriciteit, speciale kabels voor toepassingen in vele verschillende bedrijfstakken en midden- en laagspanningskabels voor de bouw- en infrastructuursector. Voor de telecommunicatie-industrie produceert de Groep kabels en accessoires voor spraak-, video- en datatransmissie, met een uitgebreid gamma optische vezels, optische en koperkabels en connectiviteitssystemen. Prysmian is een naamloze vennootschap, genoteerd op de Italiaanse beurs in de FTSE MIB-index.

General Cable

General Cable (NYSE:BGC), met hoofdkantoor in Highland Heights, Kentucky, is wereldleider in de ontwikkeling, het ontwerp, de productie, de marketing en distributie van aluminium, koper en glasvezeldraad en kabelproducten voor de energie-, communicatie-, automobiel-, industriƫle, bouw- en specialiteitssegmenten. General Cable is een van de grootste draad- en kabelproducenten ter wereld, met productiefaciliteiten in haar belangrijkste geografische markten, en heeft wereldwijd verkoopvertegenwoordiging en distributie.

Lorenzo Caruso, 0039 02 6449.1
Corporate and Business Communications Director