Assurant neemt The Warranty Group over voor $2,5 miljard

• Creëert een toonaangevende wereldwijde lifestyle leverancier met betekenisvolle groeipotentie, significante operationele synergieën en een sterk gediversifieerde inkomstenstroom
  • Versterkt globale toppositie in de automotive bescherming markt, beschermt meer dan 40 miljoen voertuigen wereldwijd
  • Verdiept de voetafdruk en productaanbod in belangrijke internationale markten

NEW YORK--()--Assurant, Inc. (NYSE: AIZ), wereldwijde koploper in risicobeheer oplossingen, kondigt vandaag de overname van The Warranty Group van TPG Capital aan, voor $2,5 miljard. De transactie verstevigt nogmaals de leiderschapspositie in automotive bescherming en ondersteunt de groeistrategie van het bedrijf in de wijdere, internationale lifestyle markt met een aantrekkelijk product en cliëntportfolio, en een globale voetafdruk.

"We zijn blij met onze overname van The Warranty Group, die onze internationale lifestyle groeistrategie ondersteunt, waarbij we consumenten helpen met het beschermen van hun apparaten, mobiele toestellen en elektronica, en verstevigt onze globale toppositie als de voornaamste leverancier van automotive beschermingsdiensten," zegt Assurant president en algemeen directeur Alan Colberg. "De combinatie van onze twee bedrijven zal voortdurende innovatie van producten en diensten voor de consument ondersteunen, terwijl we verwachten dat significante operationele synergieën bereikt worden en gediversifieerde en voorspelbare winsten gegenereerd worden."

Assurant, Inc.
Media: