Sumitomo SHI FW heeft CFB-project voor de modernisering van ketels in Estland met succes voltooid

• State-of-the-art EPC-project waarbij gebruik wordt gemaakt van retortgas van olieschalie.
  • Upgrade van de CFB-ketel om de milieuvoordelen te verhogen

Picture of Enefit's Narva Power Plant

ESPOO, Finland--()--Sumitomo SHI FW kondigt vandaag aan dat het met succes de levering heeft voltooid van een CFB-project voor de verbetering van de keteltechnologie om de verbranding van olieschalieterugslaggas te verhogen in een bestaande circulerende wervelbedketel (CFB) in de Enefit’s Narva Power Plant in Estland.

Als gevolg van het succesvolle project zal Enefit de volledige hoeveelheid schaliegas in de gewijzigde ketelinstallatie kunnen verbranden, wat zal resulteren in een hoger rendement en betere milieuomstandigheden.

Voor dit engineering-, inkoop- en constructiecontract (EPC) zorgde Sumitomo SHI FW voor het ontwerp, de levering, de bouw en de inbedrijfstelling van wijzigingen en apparatuur aan de bestaande 100 MWe CFB-ketel om de verbrandingscapaciteit voor teruggetrokken gas te verhogen tot 50% van de warmte-input bij het bijmengen met Estse olieschalie.

Sumitomo SHI FW
Jan Rogers, +1-908-713-3288