Nieuwe IMCgp100-102 Data toont duurzame respons en sterke algehele overlevingskans bij patiënten met metastatische uveal melanoom

• Momenteel geen efficiënte behandeling voor een zeldzame kanker die ongeveer 4.000 wereldwijd beïnvloedt
  • Update van de IMCgp100-102-proef wordt gepresenteerd op de ASCO-jaarvergadering van 2018
  • Pivotale studies met IMCgp100 in metastatisch uveum melanoom blijven registreren

OXFORD, England & CONSHOHOCKEN, Pa.--()--Patiënten met metastatisch uveum melanoom (BMM) behandeld met IMCgp100 bleven een duurzame tumorrespons ervaren met een mediaan follow-up van 19,1 maanden, zonder nog de mediaan algemene overleving (OS) te bereiken, volgens nieuw Fase I onderzoek dat vandaag gepresenteerd zal worden op de jaarlijkse bijeenkomst van de American Society of Clinical Oncology (ASCO) in Chicago. IMCgp100 is het hoofdprogramma van Immunocore Limited, een toonaangevend T-cel receptor (TCR) bedrijf gericht op het leveren van eersteklas biologische therapieën die levens veranderen.

Hoewel het zeldzaam is, is de uveale melanoom toch de meest voorkomende vorm van oogkanker bij volwassenen. Bij uitzaaiingen buiten het oog zal minder dan de helft van de patiënten één jaar overleven. Van de 19 patiënten van HLA-A*0201+ die in fase I van de Fase I/II dosisescalatiestudie werden ingeschreven, werden er 17 op werkzaamheid beoordeeld. Bij deze patiënten werd behandeling met IMCgp100 geassocieerd met een objectief responspercentage van 18% (90% betrouwbaarheidsinterval [4,30]) en een éénjarig totaal overlevingspercentage van 74% (95% betrouwbaarheidsinterval [48,88]) op het moment van data cut-off.

Immunocore
Andrew Hotchkiss, +44 (0) 1235 438600
Chief Executive Officer
info@immunocore.com