SailPoint-enquête Geeft aan dat 44 procent van de organisaties afgelopen jaar een datalek heeft gehad

LONDEN--()--Een recente enquête van SailPoint Technologies Holdings, Inc. (NYSE: SAIL), de leider op het gebied van enterprise identity governance, uitgebracht bij Infosecurity Europe, illustreert de voortdurende strijd die IT-leiders voeren tegen frequente aanvallen van cybercriminelen. Het onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Vanson Bourne, heeft 400 IT besluitvormers in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk gevraagd om zowel het aantal data-inbreuken de het afgelopen 12 maanden als de financiële schade die daaruit voortvloeit te kwantificeren.

SailPoint constateerde dat 44 procent van de ondervraagde organisaties de afgelopen 12 maanden ten minste één datalek heeft gehad. Nog zorgwekkender is dat organisaties het hackers makkelijk maken: van degenen die een datalek melden, waren er de afgelopen 12 maanden gemiddeld bijna 30 datalekken per organisatie. Deze inbreuken kosten de organisaties bijna 700.000 pond (of bijna 1 miljoen dollar) om aan te pakken vanuit een IT-perspectief. Daarbij zijn boetes, gederfde inkomsten en merkschade niet meegerekend.

Misschien wel de meest verontrustende bevinding uit het onderzoek is echter dat 9 procent van de IT-managers niet met zekerheid kon zeggen of hun organisaties al dan niet waren gehackt. Dit toont aan dat het voor organisaties vandaag de dag nog steeds duidelijk is, dat ze niet alleen te maken krijgen met datalekken, maar ook met boetes op grond van de regelgeving. Organisaties die niet aan de eisen voldoen, krijgen bijvoorbeeld te maken met hoge boetes, die 4 procent van de wereldwijde jaarlijkse inkomsten kunnen bedragen, wanneer de algemene verordening inzake gegevensbescherming (GDPR) in werking treedt.

SailPoint
Jessica Sutera, 978-278-5411