Accuride Corporation rondt aankoop af van mefro Wheels GmbH

• Vormt Accuride als wereldwijd toonaangevende leverancier van wieluiteindesysteemoplossingen
  • Uitbreiding van de geografische en eindmarktdiversificatie door toevoeging van auto- en offroadactiviteiten
  • “Fix & Grow”-strategie om de operationele efficiëntie te verhogen en verdere organische groei te stimuleren

Accuride completes its acquisition of mefro Wheels GmbH, creating a $1.2 billion global wheel supplier to the commercial vehicle, automotive and offroad equipment markets. (Photo: Business Wire)

EVANSVILLE, Ind. & SOLINGEN, Germany--()--Accuride Corporation (“Accuride” of “het bedrijf”) – een leverancier van componenten voor de Noord-Amerikaanse en Europese commerciële auto-industrie – maakt vandaag bekend dat het de aankoop van mefro wheels GmbH (“Mefro Wheels”) afgerond, op grond van de overname-overeenkomst die zij op 19 juni 2017 heeft aangekondigd. De voorwaarden van de transactie werden niet bekendgemaakt. Mefro Wheels, met een hoofdkantoor in Solingen (Duitsland), levert stalen wielen aan de Europese en Aziatische automobiel-, bedrijfsvoertuigen-, bouw- en landbouwmachine-industrie en heeft acht productiefaciliteiten in Europa en Azië. De slottransactie volgt op de voltooiing van het Europese fusiegoedkeuringsproces.

“De aankoop van Mefro Wheels verandert Accuride in een wereldwijd industrieleiderschap, dat sterk wordt geplaatst om de oplossingen van het wieleindstelsel in de wereldwijde auto en commerciële auto-industrie”, zegt Rick Dauch, president en CEO van Accuride. “Het combineren van onze twee activiteiten is een baanbrekende stap die het geografische bereik en de middelen van Accuride vergroot. Daarnaast is ook onze capaciteit om wereldwijde OEM-klanten te bedienen flink vergroot. Naast een verdubbeling van onze kernactiviteit op het gebied van wielen, verwerven we directe posities op de Europese automarkt en in het wereldwijde offroadsegment, waarbij we meerdere paden creëren om extra autonome groei te genereren.”

MEDIA RELATIONS
Timothy G. Weir, APR