GSMA kondigt de afronding aan van het eerste Europese NB-IoT roamingproefproject

Deutsche Telekom en Vodafone Group ronden succesvolle NB-IoT Roaming Trial in Europa af; 51 gelicenceerde commerciële breedbandnetwerken met laag stroomverbruik nu in gebruik

LONDON--()--De GSMA kondigde vandaag aan dat de mobiele operatoren Deutsche Telekom en Vodafone Group met succes de eerste internationale roamingproef in Europa hebben voltooid door gebruik te maken van de in licentie gegeven NB-IoT technologie. De dienst zal zorgen voor naadloze dekking en servicecontinuïteit voor miljoenen verbindingen via LPWA-netwerken (Low Power Wide Area). De proef werd uitgevoerd met behulp van wereldwijde SIM’s van Deutsche Telekom op het netwerk van Vodafone Spanje en wereldwijde Vodafone SIM’s op het netwerk van T-Mobile Austria en commerciële NB-IoT modules. De proeven zullen ook andere exploitanten begeleiden bij het bereiken van een consistent implementatieniveau.

“Het succes van deze testen is een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van een betrouwbare roamingomgeving voor Mobile IoT netwerken en toont zowel de capaciteiten als dat het zorgt voor consistente dienstverlening over geografische grenzen”, zegt Alex Sinclair, Chief Technology Officer van GSMA. “De markt is in korte tijd aanzienlijk volwassen geworden en we verwachten dat dit het jaar wordt dat het mobiele ivd daalt. Ongetwijfeld komt dit omdat alleen gelicenseerde, beheerde mobiele diensten de veilige laag-vermogensverbinding kunnen leveren die aan de toekomstige vraag kan voldoen.”