Exclusive Group ontwikkelt Noord-Europees krachtcentrale

Combineert verkoopregio’s in Scandinavië en de Benelux om de wereldwijde activiteiten op één lijn te brengen met belangrijke leveranciers en wederverkopers, en ondersteunt verdere autonome groei lokaal

PARIS--()--Exclusive Group, de VAST-groep (value-added services en technologies), combineert de activiteiten van twee van haar meest succesvolle verkoopregio’s om een nieuwe dynamische en krachtige aanwezigheid in heel Noord-Europa te creëren. De nieuwe regio, die het geheel van de Scandinavische landen (Denemarken, Finland, Noorwegen en Zweden) en de Benelux (België, Nederland en Luxemburg) omvat, heeft momenteel een totale jaaromzet van ongeveer 350 miljoen euro en zal worden geleid door Kris Van Den Bergh.

“Deze stap creëert een Noord-Europese krachtcentrale die de operationele organisatie van onze belangrijkste partners weerspiegelt en de nodige kritische massa levert om verdere groei te ondersteunen,” zegt Julien Antoine, VP van EMEA bij Exclusive Group. “Het weerspiegelt ook het grote strategische belang van deze gebieden voor de exclusieve, wereldwijde activiteiten. Wij verwachten dat een grotere operationele efficiëntie en een grotere dekking van de diensten onmiddellijk zullen worden gerealiseerd, terwijl leveranciers en wederverkopers ook zullen profiteren van een grotere penetratie op de Noord-Europese markten.”

Cohesive for Exclusive Group
Greg Halse/Ellie Stansfield