Nerviano Medical Sciences kondigt samenwerking met Merck op gebied kankerremmers

NERVIANO, Italië--()--Nerviano Medical Sciences, de grootste farmaceutische R&D-faciliteit in Italië en een van de toonaangevende oncologie-gerichte, geïntegreerde onderzoeks- en ontwikkelingsbedrijven in Europa kondigde vandaag, een overeenkomst aan met Merck, een vooraanstaand wetenschaps- en technologiebedrijf, waaronder de twee bedrijven zullen samenwerken aan bij het onderzoek naar moleculenremmers als kankermedicijn.

Volgens de voorwaarden van de overeenkomst verleent Nerviano Medical Sciences Merck een exclusief recht om gezamenlijk onderzoek uit te voeren en om remmers van bepaalde moleculaire targets op het gebied van DNA-schadeherstel te ontwikkelen, te produceren en op de markt te brengen.

De samenwerking tussen Nerviano Medical Sciences en Merck zal zich in eerste instantie richten op één doel en twee fasen omvatten. Nerviano Medical Sciences en Merck zullen eerst in nauwe samenwerking onderzoek verrichten en Merck zal vervolgens geselecteerde samenwerkingsverbanden verder ontwikkelen, produceren en op de markt brengen.

Nerviano Medical Sciences
Chiara Lattuada