Primex Pharmaceuticals AG presenteert ADV6209* op Euroanesthesie 2018

Sedatie voor kinderen: Zijn er verbeterpunten?

KOPENHAGEN, Denemarken--()--De Zwitserse onderneming Primex Pharmaceuticals AG presenteert ADV6209* op Euroanesthesie 2018. Ongeveer 60% van de kinderen ervaart significante gedragsstress tijdens PO- of procedurele sedatie. Dit leidt tot angstige, angstige, fobische en niet-coöperatieve kinderen.

Pre-medicatie kan worden toegediend om de preoperatieve angst te verminderen. Een van de uitdagingen waarmee pediatrische anesthesisten echter worden geconfronteerd, is het gebrek aan geschikte geneesmiddelen, hetzij omdat ze niet aanvaardbaar zijn, hetzij omdat ze niet zijn geregistreerd en daarom buiten hun medische indicatie worden gebruikt.

Een innovatieve orale oplossing voor kinderen, ADV6209, is ontwikkeld om de behandeling van sedatie voor kinderen te verbeteren.

De heer Kari Sarvanto, CEO en mede-oprichter van Primex, voegt hieraan toe: "Primex is er trots op een patiëntvriendelijke mondelinge oplossing te brengen op een markt met zo'n onvervulde behoefte. Primex Pharmaceuticals zal doorgaan met het identificeren, aankopen en op de markt brengen van nieuwe geneesmiddelen die de 'Triade of Anaesthesia' vervolledigen."

Primex Pharmaceuticals
Kari Sarvanto, CEO